maandag 19 oktober 2020

Blogwandelenmetdianne: Welkom!


Eindelijk is mijn weblogpagina dan online en gevuld met de eerste info.

Deze weblog heb ik opgezet nadat ik eerder dit jaar mij had voorgenomen om het Nederlandse deel van de rivier De Berkel te gaan bewandelen en daarvan verslaglegging te gaan doen, waarvan ik anderen ook wil laten meegenieten.


Waar anderen mogelijk graag het Pieterpad of de Nijmeegse Vierdaagse willen wandelen, is dit mijn uitdaging.

Deze weblog is (vooralsnog) vrij eenvoudig en zal in eerste instantie mijn verslaglegging van de wandelingen langs De Berkel beschrijven. Mogelijk volgt er later uitbreiding met andere wandelroutes.


Ik zal de komende tijd nog bezig zijn met het verder indelen en layouten van deze blogspot en de posts van de eerste 2 routes. Mogelijk zal er ook her en der nog wel wat worden aangepast. Ik moet mijn weg hier nog even goed gaan vinden. 
Ik sta dan ook open voor tips en adviezen van andere (ervaren) blogspotters.


De 3 hoofdpagina's met basisinfo en beschrijving van achtergrond en mijn ideeën van deze weblog en wandelroutes zijn:

  • Intro
  • Wandelen langs De Berkel
  • Berkel: geschiedenis, cultuur, recreatie en natuur

En als 4e hoofdpagina uiteraard 'De routes'.


De eerste 2 routes en rondwandeligen heb ik reeds gelopen; 1. Oldenkotte - Rekken en 2. Rekken - Eibergen.


Ik ben benieuwd naar de beleving van de bezoekers en lezers van deze weblog.

Veel kijk-/lees- en meewandelplezier!

Liefs Dianne Ebrecht 😊🙋










2 opmerkingen:

  1. Lieve Dianne, wat heb ik genoten van je route langs de Berkel.
    Ik ben er opgegroeid en was even terug in de tijd. Wat heb ik vroeger ook genoten van dit mooi stukje achterhoek.
    En al zou ik het niet kennen, je nodigt me uit om de route te gaan lopen, het dorpje en zijn omgeving te ontdekken... De nostalgie die uit je schrijven spreekt... Het is voelbaar en bestaat zelfs nog deels. 'De buurt' verzorgde de koffietafel bij de begrafenis van mijn vader bijvoorbeeld. Ieder jaar maken de buurtschappen een wagen voor het dahliacorso dat plaats vindt in augustus tijdens het school en volksfeest, een aanrader om ook eens te bekijken. Heb je ook al 'de bulten' richting Haaksbergen ontdekt ?
    Prachtige foto's ook ! Ik ga je blijven volgen... Liefs Anouschka.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Thanks Anouschka. :)
      Fijn te lezen dat het herinneringen oproept en mooi over komt. 'De Bulten' richting Haaksbergen ken ik nog niet. Goed om te gaan ontdekken. En alle stukjes vaker terug komen in de verschillende seizoenen.

      Verwijderen

Berkel Route 12: Warnsveld - Zutphen (uitmondingen in de IJssel)

Afstand: 12 km GPX-route:   Klik hier om te downloaden PDF routebeschrijving, inclusief kaart : Klik hier om te downloaden Start- en eindpun...